Już tylko kilka tygodni dzieli nas od premiery Baldur's Gate III w Early Access. Odpowiedzialne za ten projekt studio Larian ujawniło, czego dokładnie możemy się spodziewać po wczesnej wersji kontynuacji legendarnego cyklu RPG.
Wydanie, które zadebiutuje wkrótce w Early Access zaoferuje Akt 1. kampanii, którego ukończenie zajmie ok. 20-25 godzin.
Baldur’s Gate III ma być jednak bardzo nieliniowy, więc grę będzie można przechodzić wielokrotnie, za każdym razem uczestnicząc w mocno odmiennych wydarzeniach.
Udostępniona sekcja ma być całkiem dopracowana. Zaoferuje scenki przerywnikowe, kwestie audio, kilka wersji językowych (ale nie wszystkie planowane) oraz multiplayer, choć na razie nie będzie dostępna opcja split-screen. Podczas tworzenia postaci gracze będą mogli wybierać spośród dziewięciu ras i sześciu klas. Do tego dojdzie spory zestaw podras i podklas. W trakcie zabawy możliwe ma być zwerbowanie pięciu towarzyszy.
Baldur’s Gate III w wersji Early Access ma być znacznie obszerniejszy od
Divinity: Original Sin II w momencie debiutu we wczesnym dostępie.
W sumie wczesna wersja
Baldur’s Gate III będzie trzykrotnie większa niż poprzednia gra zespołu, gdy debiutowała w Early Access. Jak jednak tłumaczą autorzy, wynika to z tego, że zawartość
BG3 jest
„gęstsza”, a nie rozleglejsza. Innymi słowy, najnowsza produkcja studia
Larian oferuje znacznie więcej opcji i jest bardziej nieliniowa. Drugie i trzecie przejście pierwszego aktu kampanii może mieć praktycznie zupełnie inny przebieg, zależnie od decyzji gracza.
Autorzy obiecują, że
Baldur’s Gate III będzie wyjątkowo bogatą w zawartość produkcją. Jako przykład podano zaklęcie pozwalające rozmawiać ze zmarłymi. Zamiast ograniczyć jego wykorzystanie do kilku kluczowych scen, studio
Larian pozwoli wykorzystać ten czar na dosłownie wszystkich zwłokach i każdy umarły będzie miał coś ciekawego do powiedzenia.
Przypomnijmy, że
Baldur’s Gate III zadebiutuje we wczesnym dostępie 30 września tego roku. Autorzy włożyli dużo pracy w dopracowanie tego wydania, ale nadal ma to być robocza wersja gry, więc twórcy ostrzegają, że wiele rzeczy będzie wymagać lepszego dopracowania. Wypuszczenie produkcji w Early Access ma umożliwić deweloperom znalezienie problemów, nie tylko technicznych, ale również tych związanych z niewłaściwym zbalansowaniem kampanii.
Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2020-08-26 17:45:20
|
|